Ha bármi megtetszik, csak nyomj a "Szív" ikonra és később itt bármikor megtalálhatod
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a kedveslapok.hu / Healthshift Plus Kft. (Székhelye: 2800 Tatabánya, Boróka utca 7., adószáma: 29044494-2-11, cégjegyzékszáma: 11-09-028552, nyilvántartja az Tatabányai Törvényszék Cégbírósága, elérhetőségek: rendeles@kedveslapok.hu, továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.kedveslapok.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházában (a továbbiakban: Kedveslapok) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Kedveslapok online áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.
1.2. A Kedveslapok oldalán történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A Kedveslapok szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát. A regisztrációval az Ügyfél magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1.4. A megrendelés leadása nem minősül szerződésnek, a teljesítésig módosítható, illetve lemondható, erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség az 1.7. pontban rögzített elérhetőségeken. A módosítás és a lemondás joga nem gyakorolható visszaélésszerűen.
A Szolgáltató visszaigazolását követően visszaélésszerűnek minősül a módosítás és lemondás jogának gyakorlása, ha az Ügyfél a rendeléseinek több mint 40 %-át módosítja, illetve lemondja, ebben az esetben Szolgáltató jogosult Ügyfél regisztrációját azonnali hatállyal törölni. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a rendelések visszaigazolása után Szolgáltató megkezdi a teljesítést, így a módosítás, illetve lemondás Szolgáltatónak többletköltséget okoz. A módosítás és lemondás jogának korlátozása erre tekintettel került meghatározásra.
Szolgáltató jogosult azon felhasználók regisztrációját is azonnali hatállyal törölni, akik legalább egy alkalommal a megrendelt és kiszállított csomagok átvételét megtagadták.
1.5. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az 1.4. pont szerint törölt felhasználók IP címéről érkező ismételt regisztrációt megtagadja, illetve a már létrejött regisztrációt előzetes értesítés nélkül azonnali hatállyal törölje.
1.6. A Felek közötti szerződés a Szolgáltató visszaigazolásával jön létre. A visszaigazolt megrendelés teljesítéséért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, amennyiben az adott áru időközben nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató jogosult a megrendelést visszautasítani.
1.7. Ügyfélszolgálat:
Internetcím: www.kedveslapok.hu
E-mail: rendeles@kedveslapok.hu
1.8. A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:
Név: Magyar Hosting Kft..
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22
Telefon: +36 1 700 2323
E-mail: info@mhosting.hu
2.1. Az áruházban történő megrendelés kizárólag regisztrált felhasználók számára lehetséges. A regisztráció során az adatlap kitöltésekor egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása, továbbá néhány – a megrendelések teljesítéséhez szükséges – adat kitöltése szükséges.
2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Profilom menüpontban van lehetőség. Aktív rendelést érintő adatok módosítására az Ügyfélszolgálati központi e-mail címén van lehetőség abban az esetben, ha a rendelés teljesítését a Szolgáltató még nem kezdte meg (a rendelés státusza: ’Feldolgozás folyamatban’).
3.1. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely, az általános forgalmi adót tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
3.2. A Weboldalakról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalakon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
3.3. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
3.4. A megrendelést a Szolgáltató weboldalán keresztül csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.5. Az Ügyfél a „Rendelés leadása” gombra kattintva, vagyis a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
3.6. Az Ügyfél a „Rendelés leadása” gombra kattintva, vagyis a megrendelés leadásával tudomásul veszi, hogy ezáltal részére fizetési kötelezettséget keletkezik.
3.7. Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. A visszaigazolással létrejött szerződést a Szolgáltató nem iktatja, ezért a szerződés utóbb nem válik hozzáférhetővé.
4.1. Fizetési módok
A webshopban jelenleg közvetlen banki átutalásos-, valamint a Barion rendszerén keresztül Bankkártyás elektronikus fizetési módokra van lehetőség.
Az online bankkártyás fizetések a PayPal rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
Banki előre utalással történő teljesítés: amennyiben rendelését visszaigazoltuk, a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és az egyedi rendelési azonosítóját, amelyre hivatkozni kell az átutalás közlemény rovatában. Amint az átutalt összeg jóváíródik bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.
(Bankszámlaszámunk az üzemeltetői adatok között található).
Banki átutalással történő fizetés esetén a pénzügyi művelet feldolgozó cége a PayPal (Európa) S.à r.l. et Cie, S.C.A. A cég adatai:
PayPal (Európa) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
22-24 Boulevard Royal
L-2449 Luxemburg
Cégjegyzékszám: R.C.S. Luxembourg B 118 349
Adószám: LU22046007
A PayPal bankkártyás fizetés alkalmával Ön az alábbiakba egyezik bele:
Tudomásul veszem, hogy a Healthshift Plus Kft.
(2800 Tatabánya, Boróka utca 7.) adatkezelő által a kedveslapok.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek a PayPal (Európa) S.à r.l. et Cie, S.C.A., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi:
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a PayPal Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: PayPal – Adatvédelmi tájékoztató
4.2. Szállítási módok
A Szolgáltató hivatalos szállítópartnere a Packeta Hungary Kft (1044 Budapest
Ezred u. 1-3 B2/11).
4.3. Kézbesítési/szállítási idő
A 13.00 óráig leadott rendelések már a megrendelés napján, a 13.00 óra után leadott rendelések az azt követő munkanapon kerülnek feldolgozásra, a csomagolást követően pedig átadásra a szállítópartnernek. A Packeta csomagautomata ideje 3 munkanap. A szállítási idők esetenként eltérhetnek és a szállítópartner időnkénti késlekedéseiért felelősséget nem vállalunk.
4.4. Szállítás díja
Magyarországon belül a Packeta csomagautomatába való szállítás díj 790 Ft. A személyes átvétel díja ingyenes, 15.990 Ft rendelési határ felett pedig a szállítás költségét a Szolgáltató vállalja. Határon túli rendelésekkel kapcsolatban a Szolgáltató a rendeles@kedveslapok.hu címen tud további segítséget nyújtani.
4.5. Visszaküldés díja
A visszaküldés díja az Ügyfelet terheli, a visszárut önköltségen postai úton tudja visszajuttatni a Szolgáltató levelezési címére:
1091 Budapest, Üllői út 5., MBT Kálvin tér – KEDVESLAPOK.HU
A visszaküldéssel kapcsolatban az Ügyfél a Szolgáltatót minden esetben előzetesen köteles értesíteni elektronikus úton (e-mail üzenetben). Amennyiben ez a feltétel nem teljesül és a Szolgáltató rajta kívülálló okok miatt nem kapja meg a visszajuttatott csomagot, jogában áll a visszaküldés kompenzációját megtagadni.
5.1. FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ A 45/2014. (II. 26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
5.2. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetei között az alábbiakat:
5.3. A Szolgáltató felhívja a figyelmét továbbá arra, hogy a fogyasztóvédelmi jogszabály alapján Ön az elállási jog érvényesítésére nyitva álló 14 napos időtartam alatt csak olyan mértékig használhatja a terméket, amely a termék jellegének és tulajdonságainak megállapításához (a továbbiakban: megtekintés) szükséges.
Amennyiben a terméket a megtekintés mértékét meghaladó használt állapotban, illetve sérülten vagy hiányosan küldi vissza, Ön az értékcsökkenésért helytállni tartozik és a Szolgáltató nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni.
6.1. Visszaküldési feltételek
A termékek az eredeti csomagolásában, sérülésmentesen küldhető vissza minden mellékelt kiegészítőjével együtt.
Kérjük figyelembe venni, hogy amennyiben a visszaküldött termék nem felel meg a visszaküldési feltételeknek, a termék vételára nem kerül visszatérítésre. Amennyiben a vásárolt termék már megrongálódott vagy bármely más okból tovább értékesítésre alkalmatlanná vált, úgy a Szolgáltatónak jogában áll a visszatérítést megtagadni.
6.2. A visszaküldés menete:
Kérjük minden esetben előzetesen jelezze munkatársainknak visszaküldési szándékát.
Cím: rendeles@kedveslapok.hu
Tárgy: Visszaküldés #xxx
(Kérjük a könnyebb azonosíthatóság érdekében rendelési számát a tárgy „xxx” helyére helyettesítse be.)
Az üzenetben kérjük írja meg nevét, rendelési számát, a visszaküldeni kívánt termék(ek)et, valamint jelölje meg a visszaküldés okát.
Munkatársaink (amennyiben csomagja megfelel a visszaküldési felételeknek) legkésőbb 5 munkanapon belül visszautalják a visszáru értékét az Ön által (korábban fizetéskor használt) bankszámlaszámra.
7.1. Kellékszavatosság
Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Az Ügyfél – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ez a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy az Ügyfél igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor az Ügyfél a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Az Ügyfél kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató értékesítette az Ügyfélnek. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén az Ügyfél- választása szerint – az a.) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy a kereskedelmi partnerrel szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
A gyártó (kereskedelmi partner) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (kereskedelmi partnernek) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben kell érvényesíteni.
7.3. Jótállás
A honlapon keresztül megvásárolt termékekért a Healthshift Plus Kft. a megrendeléskor hatályos Polgári Törvénykönyv, illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásra vonatkozó 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szabályainak megfelelően vállal szavatosságot, illetve jótállást. A Healthshift Plus Kft. által jogszabályi kötelezettség nélkül, önként vállalt jótállásról a kedveslapok.hu oldalán az adott termék információs oldalán, illetve külön kérés esetében a jótállási jegy kiállításával legkésőbb a megrendelt termék átadásakor tájékoztatja a megrendelőt.
Az Ügyfél a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait az 1.7. pont alatt szereplő elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
a.) Szóbeli panasz
Az Ügyfél szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben az Ügyfél a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Ügyfél panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja az Ügyféllel. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató átadja az Ügyfélnek. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld.
A panaszról készült jegyzőkönyv a következők adatokat tartalmazza:
a) az Ügyfél neve;
b) az Ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;
c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
d) az Ügyfél panaszának részletes leírása
e) az Ügyfél által vásárolt termék cikkszáma vagy egyéb termék beazonosításra alkalmas azonosító
g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az Ügyfél aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);
b.) Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és vizsgálat eredményéről az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről az Ügyfelet a Szolgáltató elektronikus úton értesíti.
A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja.
A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljeskörű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében az Ügyfél valamennyi kifogására érdemi választ adjon.
c.) Panasznyilvántartás
A panaszkezelés során következő adatokat kérheti el a Szolgáltató el az Ügyféltől:
A Szolgáltató a panaszkezelés során az Ügyfél által benyújtott adatokat az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató öt évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.
A panasznyilvántartásban rögzített személyes adatokat kizárólag a panaszügyek regisztrálásának és a panaszügyek elbírálásának céljából használja fel a Szolgáltató.
d.) Jogorvoslat
Amennyiben az Ügyfél panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Ügyfél az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:
Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelet: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben szabályozott fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén, fogyasztóvédelmi eljárás kezdeményezhető. (Illetékesség: az a hatóság jár el, amelynek illetékességi területén: az ügy tárgyát képező tevékenységet gyakorolják vagy gyakorolni kívánják, vagy a jogellenes magatartást elkövették.)
Cím: 1088 Budapest, József krt 6.
Telefonszám: (1) 459-4911
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki, a Békéltető testületi ülésen a részvétel nem kötelező az írásbeli, az egyezségi ajánlatot tartalmazó irat elküldése esetén.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület | Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület |
Békés Vármegyei Békéltető Testület | Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Budapesti Békéltető Testület | Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület | Heves Vármegyei Békéltető Testület |
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület | Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület |
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület | Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Somogy Vármegyei Békéltető Testület | Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület |
Tolna Vármegyei Békéltető Testület | Vas Vármegyei Békéltető Testület |
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület | Zala Vármegyei Békéltető Testület |
Amennyiben fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek járásbíróság illetékességébe tartozó ügyekben kikötik a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét.
Az Ügyfél jogosult a megrendeléssel kapcsolatos panaszát az ún. online vitarendezési platformon is bejelenteni. Az online vitarendezési platform [European Online Dispute Resolution (ODR) Platform] elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr
9.1. A Szolgáltató által üzemeltetett kedveslapok.hu webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalakon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
9.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalakra való csatlakozás miatt következett be. Az Ügyfélt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
9.3. A Szolgáltató az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja.
A Szolgáltató, mint adatkezelő a következő cégeknek adja tovább az adatokat adatfeldolgozás céljából:
Packeta Hungary Kft. futárszolgáltató részére, mely társaságok a megrendelt áruk kiszállítása körében működik együtt a szolgáltatóval.
Szolgáltató az Ügyfél adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőjeként (9.3 as pontban felsorolt logisztikai partnereink) jár el. A Szolgáltató az Ügyfél adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.
9.4. Ügyfél a regisztrációval az adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltakat elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
9.5. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalakon való megjelenést követő 8. napon lép hatályba és a hatályba lépését követően adott ügyfél-megrendelések alapján létrejött jogviszonyokban alkalmazandó. Az ÁSZF módosításáról Szolgáltató regisztrált ügyfeleit a módosítás hatályba lépés előtt 8 nappal, a módosítással érintett rendelkezések megjelölésével a regisztrált e-mail címre küldött email útján értesíti. Amennyiben Szolgáltató az Ügyfelet a jelen pont szerint az ÁSZF módosításáról tájékoztatta és az Ügyfél regisztrációját a módosítás hatályba lépéséig nem szüntette meg, Szolgáltató ezt úgy tekinti, hogy az Ügyfél az ÁSZF módosításához hozzájárult.
9.6. Jelen szerződés a Ptk. 6:82.§-a alapján elektronikus úton kötött szerződésnek minősül. A szerződés magyar nyelven jött létre.
9.7. Adatkezeléssel kapcsolatos észrevételeit, panaszait az Ügyfél a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c) felé teheti meg.
Frissült: 2023. december 1.